
Lai vējstikla remonts noritētu veiksmīgi ir ļoti svarīgi ievērot ražotāja noteikto tehnoloģisko procesu, kā arī jāpatur prāta ka darbs ar auto stiklojumu ir smalka lieta un procesam jāpieiet ar izjūtu. Vējstikla remonts process aprakstīts zemāk!
Pirms remonta uzsākšanas:
- Jānovērtē vai vējstikla remonts ir iespējams; Skatiet zemāk vizuālu piemēru:

Vējstiklu iespējams salabot, ja bojājums nepārsniedz 2 Eiro monētas lielumu diametrā, kā arī ja neatrodas uz vējstikla melnās malas vai arī ja nav tuvār par 6 cm no tās, kā arī ja bojājums neatrodas tieši vadītāja redzes laukā, kas varētu apgrūtināt redzamību automašīnas vadītājam.
NAV IETEICAMS – pašam mēģināt aizpildīt uzsitumus piemēram ar līmi, tas var netikai sabojāt vējstiklu, bet arī padarīt neiespējamu turpmāko remontu profesionālā auto stiklu servisā.
VISLABĀK – nekavējoties pēc vējstikla bojājuma rašanās vērsties profesionālā auto stiklu servisā, lai veiktu stikla remontu, kā arī var uz bojājuma vietas uzlīmēt caurspīdīgo līmlentu, lai novērstu netīrumu iekļūšanu uzsitumā, kamēr dodaties uz servisu!
Pirms vējstikla remonta
- Jāpārliecinās ka remonta zona ir sausa un tīra;
- Nekad netīriet remonta zonu ar ķīmiskiem tīrīšanas līdzekļiem, tā vietā labāk izmantot tīru salveti.
Sagatavošanās procesam
- Jāiztīra uzsituma vieta no lielajiem stikla gabaliņiem, to var darīt ar speciālu irbulīti vai izurbt nelielu atveri tieši sitiena vietā izmantojot speciālu urbi (maksimālais atveres dziļums 1mm);
- SVARĪGI – urbis vienmēr ir jātur 45 grādu lenķī, lai mazinātu spiedienu uz vējstiklu. Ja tas netiek ievērots, iespēja ka vējstikls saplīsīs remonta gaitā palielinās dramatiski;
- Urbšana jāveic ļoti uzmanīgi, lai nesabojatu PVC slāni, kas atrodas vējstikla iekšpusē;
- Kad uzsituma vieta ir iztīrīta/izurbta, tad lietojot speciālu vakuuma instrumentu ir jāizsūc putekļi no bojājuma vietas;
- Vējstiklam no iekšpuses ir jāpiestiprina speciāls spogulītis, lai varētu novērot, kā polimērs (sveķi) iepildīsies bojājuma vietā;
- Laiks uzstādīt inžektoru, caur kuru tiks veikta sveķu iepilde bojājuma vietā.
Inžektora uzstādīšana
- Pirms uzstādīt inžektoru, vēlams uz tā piesūcekņa nedaudz uzklāt speciālu gelu, lai varētu precīzāk iecentrēt inžektoru tieši uzsitumam pa vidu;
- Jāpārliecinās, ka inžektora indikātori ir vērsti pareizajā virzienā;
- Inžektora uzstādīšana;
- Inžektors sprausla ir jāgriež vītnes virzienā līdz brīdim, kamēr inžektora kājiņas nedaudz atraujas no vējstikla.
Vējstikla bojājuma aizpildīšana
- Inžektorā jāievada polīmērs noteiktā daudzumā (daudzums atkarīgs no ražotāja);
- Lai polimērs (sveķi) iepildītos bojājuma vietā, inžektorā jāskrūvē iekšā speciāls virzulis. Tagad lieti noder spogulītis, ko uzstādījām sagatavošanās procesā. Mēs varam novērot, kā polimērs jeb sveķi aizpilda uzsituma vietu.
- Pēc virzuļa ieskrūvēšanas inžektorā ir jādod laiks, kamēr sveķi iepildas bojātajā vietā (vidēji 1 min);
- Kamēr sveķi pildas bojātajā vietā, vējstiklu no iekšpuses ieteicams sildīt izmantojot speciālu sildelementu. Tas nodrošinās sveķu labāku iekļūšanu bojājuma vietā, kā arī liekā gaisa izspiešanu;
- Lietot tikai un vienīgi ražotāja noteikto sildelementu, un nekādā gadījumā ko citu, piemēram šķiltavas liesmu. Pārāk augsta sildīšanas temperatūra sabojās PVC slāni stikla iekšpusē un/vai saplēsīs stiklu;
- Vidēji pēc 1 min, ir jāpārbauda rezūltāts, atskrūvējot inžektora virzuli par +/- 10mm. Rezūltātu var pārbaudīt skatoties spogulīti un izmantjot kontrollampu;
- Ja tomēr rezūltāts nav pietiekoši labs, tas var nozīmēt, ka bojājumā vēl ir palicis gaiss. Lai to novērstu polimēra jeb sveķu iepildīšanas procesu var atkārot 2-3 reizes;
- Kad gaisa vairs nav bojājuma vietā un uzsitums ir aizpildījies varam pāriet pie nākošā etapa;
Polimerizācija
- Pēc inžektora noņemšanas, nekāvējoties uzpilinam apdares polimēru uz bojājuma vietas un pa virsu novietojam speciālu UV plastikāta kartīti;
- Piestprinam UV lampu virs remonta vietas, lai polimērs jeb sveķi sacietētu. Vidēji pēc 90 sekundēm sveķi ir sacietējuši;
- Varam noņemt UV lampu, kā arī UV plastikāta kartīti, ko piestiprinājām iepriekš;
- Izmantojot žileti notīram lieko polimēra slāni no vējstikla;
- Žilete ir jātur 90 grādu leņķī attiecībā pret vējstiklu, pretējā gadījumā remonta vieta tiks sabojāta;
Nobeigums
Tagad atliek vienīgi nopulēt remontēto vietu izmantojot speciālu pulēšanas pastu un voiloku.
FindGlass Auto Stikli izmanto pasaules līderi Wizziq tehnoloģiju, lai veiktu vējstikla remontu.
FindGlass Auto Stikli dod mūža garantiju auto stiklu remontam!
Ar cenrādi varat iepazīties šeit.
Pieteikties remontam varat telefoniski vai izmantojot FindGlass rezervācijas sistēmu – REZERVĒT LAIKU